17:05 Försök nr 3489

 
 
Nej nu jäklar hörrni, nu ska jag bli proffsbloggare alltså! Har insett att det är ju faktiskt väldigt kul att kunna bläddra tillbaka i arkivet och se vad som hänt under detta år. 
 
Nu är det ju augusti och sommaren är nästan över, eller ja, sommarlovet i alla fall (HURRA!!!!). Juli gick så fruktansvärt fort, jag hann vara nere i Virginia hos France och Tobin med halva släkten. Vi firade fourth of July med sol, bad och det klassiska - bbq och fyrverkerier! Riktigt amerikanskt och roligt :) 
Jag har varit en vecka på Nantucket, en ö i Massachusetts, helt underbart var det! Det var samma veva där med sol, bad, jobb, skaldjur och massvis med glass från the Juice bar! Nästan som att vara hos morfar på bästkusten!! 
Sen har jag jobbat massa här hemma i Wiltan, hängt mycket med mina härliga polers och bara levt loppan! 
 
Söndag idag, och detta är en så random söndag så ni anar inte, jag brukar alltid köra på i typ 550 på helgerna och sen vara helt slut - men denna helg har varit lite mer piano vilket faktiskt har varit ganska skönt! 
 
I fredags så jobbade jag 8.30-2.30, vi hade playdate på lekplatsen i Ridgefield med Emelie, Smith och Johanna och hennes två barn. När jag var off så passade jag på att städa mitt rum som det aldrig riktigt tycks bli någon ordning på, jag skypade också med Isabelle och sen var det dags för jobb igen på kvällen. Ganska skönt att jobba kvällar, men just denna kväll så hade jag egentligen planer så då kändes det lite extra segt att behöva jobba, när jag mycket hellre hade hängt med mina vänner! I alla fall så har Theo bytt från sin spjälsäng till en vanlig säng nu, så det blir ju inte jättemycket sovandes för hans del eftersom att han nu inser att han kan komma och gå precis som han vill. Så jag la mig med honom i hans säng i typ 25 minuter tills han hade somnat, trodde jag ja, HA, tji på den alltså! Sen helt plötsligt så stog han där i köket och sa hej med ett smalj på läpparna haha, gulletossen. Så då var det bara att gå upp och lägga sig i sängen med honom igen, och vem somnar då om inte jag, så jag ligger där och sussar så sött, han med för den delen, tills Claire väcker mig och säger att dom är hemma igen. Då satt jag och pratade med dom och deras vänner i några timmar, dom bjöd på champagne också så mitt huvud var ju lagom konstigt efter en två timmars random nap, lite champagne och sen sova igen haha. 
 
Igår så åt jag brunch med Hanna, Andreras och Max i Stamford på Bedford St. Åt såååå god äggröra med lax och sparris, älskar salt frukost alltså. Hellre det än pannkakor alltså, även fast jag och Max delade på lite french toast... Sen körde vi mini golf i East Norwalk, så kul även fast jag kom sist med dubbelt så många slag än alla andra, är man en sann talang så är man! Kvällen spenderade jag hos Josefine med Cassandra och Emelie, med pizza, choklad, jordgubbar, chips och mycket skratt med mina skåningar/smålänningar! 
 
Idag så blev jag väckt 05:35am av att Moseley kommer nerspringandes för trappen i rasande fart, hoppar upp i min säng och börjar slicka mig i ansiktet, och sen var det ju typ omöjligt att somna om. Skypade med mamma och pappa, körde en liten shoppingrunda på TJ Maxx, en blus och en pyjamas följde med hem! Träffade Hanna för lunch i New Canaan + kaffe, nu är jag hemma igen men sen ska jag nog träffa några kompisar innan helgen är över igen :( Det blev ju inte precis bättre av att Tim lyckades få en gratisresa till Paris i fem dagar, så imorgon åker han och Charlotte dit.... Kan ju säga att resten av oss är ganska så deprimerade haha. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0