21:01 Hola

Long time no see... jaa det kan man ju verkligen säga om den här bloggen, hehe. Harremingud vad mycket som har hänt sen sist, får köra en liten kort och snabb resumé: 
 
- Min bästa syster var här och hälsade på, och det var så fantastiskt kul och underbart så ni anar inte!!! Känslan när jag mötte henne på JFK var helt oslagbar. Vi spenderade först 4 dagar här ute i Wilton, och sen 5 dagar inne i City innan vi båda åkte hem till vårt. Vi hann med så mycket kul, bl. a. 9/11 Memorial, Battery Park, Bryant Park, Brooklyn, Central Park, West Village, Greenwich Village, Upper East Side, shopping och god mat såklart! Alla som är au pairer vet vad jag pratar om när man har någon som är på besök - det är så himla roligt och skönt att ha en liten bit hemifrån hos sig några dagar, även fast man är heeeelt förstörd när besöket har åkt hem. Jag grät en herrans massa tårar på tåget, och ställde mig frågan vad gör jag egentligen här???? När man vet att man har det riktigt nice här borta. 
 
- Jag har firat Memorial Day och allt vad det innebär, först var det parad på morgonen i New Canaan med brandmän, körer, skolelever, scouter och såklart veteraner. Det var allt väldigt gulligt - även fast allt var över på typ 30 min. Sen åt jag lunch med några kompisar i Waveny Park innan jag åkte hem för barbeque med en stor del av släkten!
 
- Mina bästa föräldrar har bokat sin resa hit!!!!! Asså grät nästan lyckotårar när mamma sa det, ska bli så jäkla kul!!! Den 24/9 kommer dom hit, lagom till min födelsedag he he. Vi ska vara några dagar i City, några dagar i Wilton och sen en vecka i Florida - HEJ SEMESTER!!! 
 
- Det har blivit Juni och barnen har slutat skolan - och visst märker man ett helt annat tempo än med bara en unge haha. Men det är roligt och eftersom att det är fint väder så kan man vara mycket (läs: jämt) ute! 
 
- Förra helgen var det au pair fest, typ goodbye/welcome party. En kille skulle åka hem och hans familjs nya au pair var med, så det var ju typ goodbye and welcome. Den kvällen hade vi så jäkla kul, det var pizza, vin, lekar och en massa annat! Kan ju säga att för ett gäng au pairer som alla är typ under 21 så uppskattar man hemmafester så mycket, och så har man så kul. Jag och Evve fick ju dock sota för detta REJÄLT i söndags .. inte nog med det så hade vi ju, smarta som vanligt, tackat ja till att hjälpa till på ett barnkalas. Med 40 barn. I 30 graders värme. Härliga tider! 
 
- Nu i helgen som var så var jag i Hamptons med min värdfamilj, närmare bestämt Shelter Island. Vi solade, badade, drack och åt gott, spelade mini golf och bara hängde. Det var skönt att komma bort lite och få se lite annan miljö, mycket roligt! 
 
- Imorgon så kommer Emma och Isabelle hit, två av mina bästa vänner <3 Alltså shit jag dör vad kul det ska bli att få träffa dom igen!! Så nästa helg ska vi på Avicci i Brooklyn - hallå vad kul!!! 
Anonym
2014-07-17 @ 18:39:21

Hej din uppdatering suger!!!!!!!!
Mvh din favoritbloggare




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0