17:50 Washington D.C

 
 
 
Ja, så lördagen i Virginia åkte jag in till Washington D.C, så roligt!! Min plan var att endast turista då jag bara hade en dag, så jag parkerade bilen på Constitution Avenue, precis vid National Mall & Memorial Park. Och det är på the Mall som Vita Huset, Washington Monument, Lincoln Memorial och U.S Capitol bl.a finns, så kände att det var hyffsat enkelt! Det var perfekt väder för att turista, 20 grader och lite disigt. När jag hade parkerat i ett parkeringsgarage, efter lite om och men haha, så gick jag till 1600 Pennsylvania Avenue, med andra ord: The White House. Det var så kul att få se det 'på riktigt', eftersom att man har sett det så mycket i filmer, på TV och på bilder. Det var väldigt fint, men lite mindre än vad jag hade förväntat mig och så blev jag förvånad över att det ligger så centralt som det gör! Jag menar, blir mr President kaffesugen så ligger ju Starbucks precis runt hörnet liksom! Helt perfekt för honom ... Hehe. 
 
Sen gick jag ner till Washington Monument, som är så otroligt stort så det är helt ofattbart. Jag strosade mot Lincoln Memorial, och stannade vid Holocaust Memorials och World War II memorials, det är en stor fontän med pelare runt omkring med alla delstater + några länder. Det finns också en vägg med 4050 guldstjärnor, och varje guldstjärna representerar 100 amerikaner som dog eller som fortfarande saknas sen andra världskriget, fint tycker jag! Sen gick jag längs 'poolen' och kom fram till trappen där Martin Luther King höll sitt berömda tal - I have a dream. Där slog jag mig ner och åt en glass och bara njöt, vyn är sååå himla fin när man kollar bort mot 'poolen' och Washington Monument och allt grönt som är runt omkring, så himla fint verkligen :) Jag gick sen och hälsade på mr Lincoln i sin stol, också häftigt på sitt sätt. Efter det blev jag hungrig så då gick jag och åt en god sallad till lunch, jag köpte sen en kaffe och gick bort till U.S Capitol och satte mig i gräset och njöt lite till! Efter att ha spanat in the Capitol så begav jag mig tillbaka till Middleburg igen, mycket nöjd efter en härlig dag!! 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0