22:51 Virginia, Washington D.C and easter

Jaaa... Long time no seen hehe. Men nu kommer i alla fall lite uppdatering!! 
 
Barnen hade ju spring break för några veckor sen eftersom att det var påsk, så över påskhelgen så bilade vi ner till Claires syster och hennes man i Virginia! Vi var alla supertaggade fredag morgon kl 7.30am när resan började, och sen nästan 6 timmar senare var vi framme i Virginia! Resan gick över förväntan väldigt bra, dock så hade vi ju en DVD och två iPads (som vi 'tappade' bort typ 3 veckor efter att jag kom, men som vi magiskt hittade till resan, mycket lämpligt!!) som barnen kunde underhålla sig med. Så det gjorde ju sitt! När vi kom fram så var vi ju alla ganska sega och trötta, så vi hängde mest bara hemma hos France och Tobin i deras underbara hus. Dom bor typ som på en ranch i ett gammalt hus med högt i tak, stora fönster och öppna ytor, så fint och jag vet nån som verkligen hade trivts där (ping pappa) :) Hur som, dom har ockå 5 hundar + 2 hundvalpar, så ni kan ju tänka er vad jag gjorde typ .... hela tiden!! Gosade såklart med vovvisarna! På kvällen så gick Tim, Claire, France + Tobin ut, så jag var hemma med barnen som sov! Den kvällen så tänkte jag att jag kanske ska släppa ut hundarna en liten stund så att dom får springa lite och pinka revir lite här och där, så jag öppnar dörren - och då, alltså jag höll på att skita ner mig. Då börjar en av hundarna skälla som tusan, och vilka hänger på? JO, alla andra hundar såklart! Såå det skrämde ju upp mig en aaaaaning. 
 
På lördagen så åkte jag in till Washington D.C, vilket bara ligger en timma ifrån där dom bor, så det var ju ett måste! Kände mig så cool verkligen, jag fick låna en grön Mini Cooper (min nya drömbil, helt obsessed, need one now, ASAP, pronto), så jag körde in i den med hög musik, solglajjer o allt. Väldigt stolt över mig själv att jag klarade av att köra inne i city center liksom, ballade inte ur en enda gång!! Hur sooom, jag turistade o allt. Det kommer ett separat inlägg om deeee. 
 
Söndagen var ju Easter Sunday, här är den stora dagen söndag och inte lördag som hemma! Så vi alla åt frukost och sen var det en jäkla stress att komma iväg till kyrkan, 9 personer skulle göra sig klara och denna familj är inte riktigt den som är känd för att bli klara i tid om jag säger så hehe. Vi kom dit i alla fall, sen hade kyrkan anordnat Easter egg hunt för barnen och alltså, jag blev så full i skratt. Så ser vi alla barn springa omkring och plocka ägg, alla har typ halvfulla korgar, och så ser jag våra barn, Thomas och Charlotte, med ÖVERFULLA korgar och liksom fortsätter att leta haha... I slutändan gav vi bort typ hälften av äggen haha ... När vi kom hem så hade the Easter bunny gjort ett litet besök, jag hade ordnat svenska påskägg fyllda med godis som barnen ÄLSKADE - go Jennifer liksom! Sen var det såklart dags för easter lunch - ack så gott, lamm m rostade rotfrukter och typ sommarsallad, efterätt var det typ marräng, grädde och massa bär - himlans gott!!! Hade så himla kul verkligen, skrattade konstant. Kl 6pm var det dags för oss att rulla hem - vilket vi alla tyckte SÖG haha. Men något som var kul var att vi hade med oss en av hundvalparna hem som Claires kompis skulle adoptera, så lilla Daisy, låg i mitt knä och gosade hela resan hem, tussen alltså!!! Resan var annars typ ehm hemsk, det var hur mycket trafik som helst, vilket vi förstod att det skulle vara men i alla fall, det tog typ 7 timmar, och det var bara allmänt blä! Men så är det ju ibland! Hem kom vi kl 1am, och då gick jag och lilla Daisy ner till mig och sov. Lille tusselussen alltså, jag tänkte först att hon skulle sova på golvet på en gossig filt, men sen började hon gnälla och gny, så då tog jag upp henne i sängen och så sov hon med huvudet på min nacke och snuttade!!! Asså, förstår ni att jag blev förälskad i henne :(
 
Och där var den helgen över!! Jag hade såå himla roligt hela tiden verkligen, och jag är så glad att jag fick chansen och möjligheten att följa med ner till Virginia, åka in till D.C och fira amerikansk påsk. Det är en sån här helg som jag kommer tänka på när au pair livet inte är så himla latjo och man hellre skulle vilja vara hemma hos mammse och pappase, att det kommer komma så mycket roliga saker som gör allt det tråkiga lite mindre jobbigt! 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0